Påsklov/Easterbreak

Hej

Det kommer inte vara några aktiviteter på klubben i två veckor pga Skärtorsdag och Påsklov. Ifall ni vill göra något relaterat med schack under den tiden har klubben två rekommendationer. Antingen kan ni spela/titta på påskturneringen som spelas på grandhotell 3-6 april eller se på kanditat turneringen (candidate turnement) som börjar nu på söndag. Vi ses åter på klubben 16 april.

Glad påsk önskar Schack08

Hello 

There wont be any activities on the club for two weeks because of ”Skärtorsdag” and easterbreak. If you want to do anything chess related these weeks we have two recommendations. Either you can play/watch in the ”Påskturneringen” that is held at Grandhotell or you can watch the candidates tournement that starts from this sunday. We will see you again 16 april at the club.

From Schack08 we wish you a Happy Easter  


Välkommna tillbaka efter Julledigheten

Varmt välkomna tillbaka från ett långt jullov. Klubben kommer rulla på likt innan jullov dvs det kommer finnas digital träning på måndagar på discord https://discord.com/invite/Pye7frSxEJ kl 18:00 samt finns ungdomsverksamhet på torsdagar på klubben från 18:00 – 19:00 och har senior kvällar från 19:00-22:00.

I övrigt är anmälningar till Norrköpingsmästerskapet öppet https://www.schack08.se/norrkopingsmastarskapet/. Tävlingen börjar 9 feburari så det finns tid att registera sig till klubben inför anmälan men uppstår det problem kontakta mig (Kontakt info finns i länken.).

Hoppas se er på klubben. Tills återseende

MvH Pontus Bergqvist



Sportlov

Hej alla schackmedlemmar

Nästa vecka (vecka 8) är det sportlov vilket gör att skolorna är stängda därav schackklubben. Vi återupptar träningen vecka 9 som vanligt.

MvH Schack08 ungdomsledare


Välkomna tillbaka efter nyår!

Nu har Schacket återigen startas upp på klubben och kommer fortsätta likt föra året dvs ha teoretisk träning med Steffan / Joestein på måndagar 18-19 samt ungdomsschack på torsdagar 18-19 där jag och Nina kommer vara huvudansvariga.

Vårens tävling Norrköping Mästerskapet har även nu bestämts och då gäller följande:

  • Jag (Pontus Bergqvist) kommer vara tävlingsansvarig och domare.
  • Tävlingen börjar den 10 februari och kommer sluta 12 maj.
  • Tävlingen spelas till större del varannan måndag från och med 10 februari på klubben.

För anmäla till tävling gå till https://www.schack08.se/norrkopingsmastarskapet/.

Hoppas att se er på klubben. MvH Pontus Bergqvist